Tuesday, February 11, 2014

Darwisy Iqbal

Assalamualaikum................

Pagi2 lagi Darwisy dah buat lawak.....

Darwisy : Mama, hari ni hari ape?

Mama : Oh Rabu.... kenapa?

Darwisy : Hari ni boleh cuti tak mama?

Mama : Kenapa pulak... hari ni kan hari rabu... kene sekolah...

Darwisy : Ala Darwisy rase dah lame x cuti la mama.... hihiiiii....

Sabar je la kan.... sesuke je die nak g sekolah ke x nak....

X dapat eh darwisy... x boleh ponteng2 sekolah.....

Tgh siap2 nak g sekolah pagi2 nih.....
 

 
Pagi2 bukan main lagik nak hensem2 g sekolah....

 
Hahaaaa.... nih duk suh senyum die menguap pulak.... hihiiii...
 
 
Zaman sekolah sekarang x macam dulu2.....
 
 
Banyak betul larangan kat sekolah.....
 
Cikgu2 pun mesti tension nak ajar murid2 sbb x leh marah... x leh rotan....
 
 
 
 
 
Secara peribadi.... pendapat saya kalau nak ajar anak mesti la kene ade hukuman....
 
Dalam islam pun dah ajar kalau anak x solat umur 7 tahun dah boleh rotan tapi x la memudaratkan...
 
Nih sume x boleh samapai berleter pun dilarang... macam mane tu yer....
 
Cuba kita berada kat tempat cikgu.... mesti peningkan...
 
Entahlah dunia sekarang.....
 
Kalau kt dulu semua senarai di atas tuh dah merase hokey....
 
Tu yang buat kite jadi " orang " bukan "orang2"....
 
Apepun kt still ckp kat cikgu Darwisy..... Kalau Darwisy nakal... rotan die sikit....
 
Dengan niat mengajar dan mendidik.... jangan sampai memudaratkan dah  la.....
 
Hurmmmm same2 kite renungkan....
 
 
 
 

 

No comments:

Post a Comment

Jom tinggalkan ulasan disini